Каміль Сен-Санс та Петро Чайковський стали прекрасним тандемом концертного вечора 26 січня в Черкаській обласній філармонії!
Ніжна, витончена, романтична музика двох композиторів-сучасників 19 століття полонила красою та щирістю у точному, виваженому, проникливому оркестровому звучанні Академічного симфонічного оркестру під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України Олександра Дяченка.
Знайомимося з музичними шедеврами цього січневого вечора, як прикладами подолання випробувань долі в ім’я миру та любові.
Прекрасна музика Концерту №2 соль мінор французького композитора Каміля Сен-Санса відразу полонила своєю красою. Напружений зосереджений вступ соло роялю… сконцентрована відповідь оркестру .. на зміну яким вплелася головна лірична тема твору.
СОЛІСТКОЮ вперше на черкаській музичній сцені виступила блискуча піаністка, лауреатка міжнародних конкурсів АНАСТАСІЯ ТОЛСТОНОГ (м. Київ). Її філігранне, делікатне, витончене звучання у ніжних фрагментах романтичної партитури, чудове різноманіття динамічних нюансів, чуттєво інтерпретована каденція сміливо змінювалися насиченою віртуозною технікою драматичних епізодів.
Три частини твору презентували різні стани душі романтичного героя: від ліричного драматизму, танцювальної сфери до активних вихрів подій!
Надзвичайно, що музична мова Концерту №2 Сен Санса звучить по-сучасному, не дивлячись, що твір написаний більше 150 років тому. Виважений баланс звучання партій роялю та звуків оркестру в глибокому трактуванні змісту музики К. Сен-Сансу під орудою Олександра Дяченка не залишили байдужими слухачів. Тож, вдячна публіка отримала виконання барочного твору Г. Генделя від солістки Анастасії Толстоног на bis .
У концертному вечорі музика Петра Чайковського була представлена чотирма творами. Перший - увертюра-фантазія “Гамлет”. Образ Гамлета, як зазначила ведуча концерту Тетяна Гук, привертає до себе увагу та є актуальним вже більше чотирьох століть. Крещендуючий рокіт литавр, що призводить до оркестрового tutti, - образ батька Гамлета, ніжна та сумна тема гобою - образ Офелії, лірична тема дерев’яних духових - тема кохання Гамлета...
Контрастна музика увертюри-фантазії Петра Чайковського яскраво зображує різні боки людського життя в поступовому розміреному оповіданні частин світової історії людства.
Три останні композиції П. Чайковського зобразили атмосферу світського балу 19 століття: “Полонез”, “Вальс” з опери “Євгеній Онєгін” та зимовий пейзаж з картиною вуличних веселощів у казковому царстві Берендея через “Andantino” і «Танець скоморохів» із музики до казки О.Островського «Снігуронька».
Попри різні випробування людської долі, краса, щирість та любов надихають і дають нові витки сили життя!!!
Євгенія Газі