«Симфонічна музика трьох століть» звучала у Черкаській філармонії 12.04.2018р.

Насамперед відмічу оригінальність підбору концертної програми. Вона, у позитивному розумінні, парадоксальна: розважальна, весела і заразом змістовна, цікаві композиції – і класичні, і сучасні. Добре виконані твори принесли слухачу розраду, задоволення, піднесення, заряд бадьорого настрою. Разом з тим музика, що прозвучала, позначена високим ступенем композиторської майстерності як щодо образності (зазначу, що створити гумористичний настрій у музиці без слів відноситься до числа найважчих композиторських завдань), так і виразними засобами і прийомами – далеко не елементарними.

У концерті були представлені музичні жанри на різний слухацький смак і досвід. Оркестр "побалував" черкаського слухача симфонією – хоч і не найскладнішою, але все ж таки найґрунтовнішим різновидом музики, який не дуже часто трапляється у програмах нашого любимого колективу. Виконали віртуозний інструментальний концерт із 3-х частин – жанр, який до снаги просунутому слухачу-аматору і музиканту-початківцю. Не обійшлося без оркестрових мініатюр – демократичних і динамічних. Таким чином концертна програма догодила і любителю і спокушеному слухачу, перебірливому у підборі творів до концертного слухання.

Виконання симфонії №8 Л.Бетховена під орудою диригента Сергія Осауленка утворило приємний пролог концерту. Добре вийшла перша частина. Її розгортання відбувалося осмислено і динамічно. Милували слух перегуки голосів духових інструментів, логічні динамічні наростання.Взагалі, слід відмітити відпрацьовані деталі у виконуваних на концерті творах, виразність мелодичних зворотів-підголосків, що сприймається як особливості виконавської інтерпретації С.Осауленка. Однак, на думку автора відгуку, у виборі неквапливих темпів другої і третьої частини симфонії музика "виграла" б, коли б диригент врахував особливості психології сприйняття сучасного слухача, який живе швидше, ніж його однодумець на початку 19 ст.

Відмічу ще один позитивний момент програми: лунала музика українських авторів. Нарешті, задовольнившись і переситившись численними виконаннями "Мелодії" М.Скорика, можна перейти до іншої вітчизняної музики – скомпонованої з високою фаховою майстерністю, у значніших за швидкоплинну мініатюру жанрах.

Представленіна концерті твори М.Скорика і В.Зубицького надзвичайно хитросплетені: при демократичності і яскравості сприйняття, зовнішніх оригінальних ефектах, спрямованих на слухача, вони позначені складною різноплановою оркестровою тканиною. Музика наповнена невеликими і виразними підголосками або співставленням декількох оркестрових пластів, перехресними ритмами, темповими зрушеннями і таке інше. Протягом концерту диригенту Сергію Осауленку прийшлось вирішувати непрості виконавські задачі. І "Каприси"Н.Паганіні – М.Скорика і "Россініана" В.Зубицького у виконанні вимагають неабиякої майстерності, концентрації та різноплановості диригентської уваги, швидкості реакції, а також шалений запас і силу емоцій. Незважаючи на різноманітні складнощі, оркестр подарував море задоволення, посмішки від дотепних оркестрових чи інтонаційних ефектів, запрограмованих авторами і рельєфно донесених оркестрантами, на кшталт помпезних реплік тромбона (О.Лісун) і метушливих пасажів труби (М.Яковенко) в Каприсі № 19 Н.Паганіні – М.Скорика.

Гість концерту – лауреат всеукраїнських і міжнародних конкурсів заслужений артист України баяніст Борис Мирончук блискуче доніс задум В.Зубицького подати музику Дж.Россіні як веселий і нестримний карнавал. Його блискуче і темпераментне виконання захопило і зал, і оркестр. Здавалося, енергія, переповнюючи соліста, переливається через край, бере в полон оркестр і стрімко захоплює його за собою. Застосовані В.Зубицьким і уміло донесені виконавцями складні виразні засоби – з елементами поліфонії, ускладненими гармоніями, оригінальними тембровими рішеннями, віртуозними та яскравими новітніми прийомами баянного виконавства – створили враження сучасності та ефектності музичного твору.

Побажаємо симфонічному оркестру Черкаської філармонії і надалі поповнювати свій концертний репертуар перлинами української музики і йти уперед шляхом популяризації вітчизняного симфонічного мистецтва.